1. Korzystanie przez pacjentów z porad telefonicznych/online Centrum Medycznego Plejady z lekarzem Centrum Medycznego Plejady odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

  2. Z porad telefonicznych/online mogą korzystać wyłącznie pacjenci posiadający kartę pacjenta w CM Plejady. Z porad nie może korzystać tzw. „pacjent pierwszorazowy”.

  3. Poprzez porady telefoniczne/online należy rozumieć udzielanie porad medycznych przez lekarzy za pośrednictwem następujących kanałów komunikacyjnych: czat, mail, rozmowa telefoniczna.

  4. Porad telefonicznych/online udzielają lekarze Centrum Medycznego Plejady o specjalności: alergolog, alergolog dziecięcy, angiolog, dermatolog, diabetolog, hipertensjolog, immunolog, kardiolog, neurolog, neurolog dziecięcy, ortopeda, reumatolog.

  5. W przypadku korzystania z porad telefonicznych/online, lekarz identyfikuje pacjenta na podstawie podanego przez pacjenta nr PESEL, imienia nazwiska oraz jednego pytania kontrolnego.

  6. W ramach porad telefonicznych/online lekarz może:

  • udzielić porady medycznej,

  • zinterpretować wyniki badań dostępne w elektronicznej dokumentacji medycznej Centrum Medycznego Plejady,

  • udzielić informacji na temat przyjmowanych leków,

  • w uzasadnionych medycznie przypadkach wystawić skierowanie na dalszą diagnostykę nieinwazyjną, badania laboratoryjne oraz na inne konsultacje,

  • wystawić e-receptę.

  1. W trakcie porady telefonicznej/online lekarz, jeśli stan zdrowia pacjenta lub zgłaszany problem tego wymaga, ma prawo zdecydować o konieczności odbycia przez pacjenta wizyty, wezwania pogotowia lub uzyskania innej pomocy medycznej.

  2. Czas trwania udzielania porad telefonicznych/online to maksymalnie 15 minut. Po tym czasie lekarz może poprosić pacjenta o rozłączenie.

  3. Przed rozpoczęciem porady telefonicznej/online pacjent jest zobowiązany do wypełnienia z lekarzem ankiety medycznej dotyczącej koronawirusa.

  4. Korzystanie z porad telefonicznych/online przez pacjenta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody, że informacje i wypowiedzi przez niego udzielone w ramach porady telefonicznej/online z lekarzem Centrum Medycznego Plejady znajdą się w dokumentacji medycznej.

  5. Jeśli pacjent nie może odbyć umówionej porady telefonicznej/online powinien ją odwołać.

  6. Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów lub załączania treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, erotycznym, naruszającym dobra osobiste lekarza lub innych osób oraz naruszające przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Jeżeli w ramach porad telefonicznych/online lekarz stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki Regulaminu, ma prawo przerwać poradę.

  7. W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas porady, pacjent powinien ponowić połączenie z lekarzem.

  8. Centrum Medyczne Plejady nie ponosi odpowiedzialności za zakres danych podawanych przez pacjenta podczas porady telefonicznej/online.

  9. Wszelkie dane osobowe podane przez pacjenta podczas wizyty online przetwarzane są przez Centrum Medyczne Plejady zgodnie z prawem - Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz innymi obowiązującymi ustawami dotyczącymi ochrony danych osobowych.